В тебе, отче, известно спасеся еже по образу: приим бо крест, последовал еси Христу, и дея учил еси презирати убо плоть, преходит бо, прилежати же о души, вещи безсмертней. Темже и со ангелы срадуется, преподобне Сергие, дух твой.
Издетска монашескую жизнь возжелал еси, преподобне отче Сергие, в нейже любовь Христову стяжав, пастырь добрый многим людем был еси, последи же и изгнание претерпев, венцем исповедничества украсился еси. И ныне, предстоя престолу Святыя Троицы, непрестанно моли просветити и спасти души наша.
Чистотою душевною божественне вооружився, и непрестанныя молитвы, яко копие вручив крепко, пробол еси бесовская ополчения, Сергие отче наш, моли непрестанно о всех нас.
Повеле́нное та́йно прие́м в ра́зуме,/ в кро́ве Ио́сифове тща́нием предста́ Безпло́тный, глаго́ля Неискусобра́чней:/ приклони́вый схожде́нием Небеса́ вмеща́ется неизме́нно весь в Тя,/ Его́же и ви́дя в ложесна́х Твои́х прие́мша ра́бий зрак,/ ужаса́юся зва́ти Тебе́:// ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Взбра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от злых, благода́рственная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Богоро́дице; но я́ко и́мущая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свобо́ди, да зове́м Ти: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Христова винограда лоза явился еси, Богоблаженне Никоне,/ гроздие принося Ему - добродетели твоя,/ и прочиих, к темже наставляя,/ приводил еси Христу Богу,/ Емуже, молим тя, молися за души наша.
Послушания добрый рачитель быв,/ преподобне Никоне приснопамятне,/ церковь бо пречудну Пресвятыя Богородицы/ прекрасно украсил еси./ Темже и мы, чада твоя, любовию вопием ти:/ слава Давшему ти крепость,/ слава Венчавшему тя,/ слава Действующему тобою всем исцеления.
Третье светило пещерное,/ прогоняющее тьму бесовскую,/ восхваляем тя, мудре,/ и по долгу чтим труды и подвиги твоя,/ яже подъят о стаде своем/ и о украшении церковнем,/ воззывающе ти усердие сице:/ радуйся, отче Никоне, красото церковная.
Духовному твоему наставнику, отче Никоне, всячески прилепився/ и от него наставляемь,/ во всем Христови поработився,/ монахов был еси чиноначальник и преподобных сожитель,/ с нимиже Христа Бога моли непрестанно о всех нас.
Богатство видев чистыя души твоей, Василие,/ украсти тщашеся праведных враг,/ подусти господина твоего,/ иже покраденнаго ради богатства своего предав тя судии,/ и от того неповинне многия претерпел еси муки,/ непобедим пребыв до смерти./ Тем, яко приемый венец страдания от всех Владыки,/ моли всем от напастей свободным быти,/ чтущим любовию святую память твою.
Яко пресветлое солнце,/ возсиял еси чудесы своими в Сибирстей стране,/ в Мангазейских пределех,/ новый мучениче, неповинный страдальче, святе Василие!/ За чистоту душевную и телесную пострадал еси от лютаго врага/ распадением и немилосердием господина своего/ и от начальствующаго бо ту градскаго неправеднаго судии,/ и муки неповинно претерпел еси,/ и кровь свою святую пролиял еси,/ желая вечнаго Царствия Небеснаго./ Сего ради Христос Бог венча тя мученическими венцы на Небеси/, и на земли прослави,/ и Своим Божиим промыслом повеле земли самой от недр своих/ гроб, и тело твое, и срачицу, обагренную кровию твоею, израсти нетленно./ И ныне притекающим к тебе с верою и везде призывающим святое имя твое/ полезная вся, и грехов оставление, и телесем здравие подавай,/ чтущим верою святую память твою,/ и моли Христа Бога спастися душам нашим.
От града Ярославля Божиим смотрением/ в страну Сибирскую пришедшаго/ и за целомудрие от господина своего/ в Мангазеи пострадавшаго,/ блаженнаго Василия почтим,/ егоже Христос Бог мученическим венцем венча на Небеси,/ нетлением и чудесы прослави на земли./ Ты же, честный страдальче,/ предстательством своим страну нашу в мире сохрани/ и молися о спасении душ наших.
Просветися Божественною благодатию, Боголюбче,/ целомудрием и терпением течение свое мученически скончал еси,/ темже и по смерти яви тя светлость жития твоего,/ источаеши бо чудесы,/ с верою приходящим к честному гробу твоему и вопиющим:/ радуйся, святый Василие,/ Мангазейский и всея Сибири чудотворче.
Страдание совершив, святе,/ погребения же честнаго не сподобився,/ в тинное место ввержен/ и попираемь был еси от мимоходящих,/ но Бог прослави мощи твоя чудесным явлением, Василие,/ прославляяйся во святых Своих,/ даяй страдальцем венец нетленный.
Иже новый в мученицех неповинный страдальче,/ святе Василие, преревновал еси Иосифу Прекрасному и Моисею Угрину во искушениих,/ за чистоту душевную и телесную/ муки неповинно претерпел если./ Сих ради прослави тя Бог,/ и святыя твоя мощи, по явлению твоему,/ от Мангазеи к Енисею во обитель Святыя Троицы/ ту сущим настоятелем принесошася/ и подают исцеления с верою приходящим/ и везде призывающим святое имя твое./ Страстотерпче святый,/ моли Христа Бога/ о православном народе нашем/ и о всех воех наших,/ победу и одоление нам на всех/ непросвещенных иноязычных людех даровати, споборствуя/, и от междоусобныя брани спастися всем моли.
От града Ярославля Божиим смотрением/ в страну Сибирскую пришедшаго/ и за целомудрие от господина своего/ в Мангазеи пострадавшаго,/ блаженнаго Василия почтим,/ егоже Христос Бог мученическим венцем венча на Небеси,/ нетлением и чудесы прослави на земли./ Ты же, честный страдальче,/ предстательством своим страну нашу в мире сохрани/ и молися о спасении душ наших.