Начало так: «Благословен Бог наш», а если инок или мирянин, то: «Молитвами святых отец наших»; потом «Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе», «Царю Небесный», «Трисвятое». После «Отче наш» «Господи, помилуй» 12 раз. «Слава, и ныне», «Приидите поклонимся» трижды. «Помилуй мя, Боже», «Верую во единого Бога Отца».
После этого говори следующие стихи:
О, сколь сладки и сколь красны шествия Твоя, Сыне Божий, сшедый с небес! Иский бо заблудшее овча, человека согрешивша, многие бесчисленные труды, многие сотворил еси путешествия, по сих же пришел еси на страсть и смерть вольную, о нихже, Содетелю и Искупителю мой, благодарение Ти от всего сердца моего возсылаю!
(После каждого стиха твори поклон).
За перваго Адама, согрешившаго в райском вертограде, ятый и сильно связанный в Гефсиманском вертограде, второй Адаме, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе, слава Тебе! Свяжи мя любовию Твоею толь крепко, дабы паче избрал умрети, нежели когда коим грехом озлобити Твое незлобие и человеколюбие, молютися.
От вертограда веден чрез поток Кедрский, в пути же том поткнувыйся, и на землю падый, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе, слава Тебе! Припадаю Ти ко пречистым стопам Твоим, от всякаго падения душу мою соблюди, молюся Ти.
От Анны до окаяннаго Каиафы архиерея веден, идеже по пречистым ланитам Твоим, яже суть красны, яко вертоград благовонных аромат, претерпел еси биения. Слава Тебе, слава Тебе, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе!
Такожде пред Каиафою рукой железною, вооруженною, от неблагодарного Малха, ему же в вертограде усеченное от Петра ухо исцелил еси, столь тяжко в ланиту ударенный, Господи, яко избразишася вся персты проклятыя руки оныя на пресвятом лице Твоем, подвигошася же зубы Твои, белы паче млека; ударение Твое во всем дворе архиерейском слышано бысть. Ты же абие на землю пад, из уст Своих пречистых, такожде и из носа много Крови Божественныя источил еси, Источниче жизни нашея. Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, вопию Ти: слава Тебе, слава Тебе!
Пред темже Каиафою, ложным и лжелюбным архиереем, ложная на Тя свидетельства слышавый, обаче, яко агнец, безгласен, уст Своих не отверзый, но молча вся претерпевый, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе, слава Тебе! Даруй мне молчание и терпение противных с усердием, от коголибо возстающих на мя, да не обретается лесть и ложь во устах моих, молюся Ти.
В поругание Лице Свое пресвятое покровенно имый, и по Лицу ударен, таже «кто есть ударей Тя?» вопрошен был еси, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе! Покрый прощением грехи моя, да не покрыет студ вечный лица моего, егда предстану Лицу Твоему, Егоже мя зрети и насыщатися сподоби, молюся Ти.
От несмысленного соборища иудейскаго и Каиафы, аки хульник и законопреступник сказанный, повинен быти смерти, глубоко в нощь от иудеев поруган и уничижен, многажды во дворе архиерейском ударен, также и в темницу до утрия ввержен, Господи Иисусе Христе, слава Тебе, слава Тебе, Свете незаходимый! По отшествии моем от жития сего душу мою от темницы геенския свободи, молюся Ти.
Утру бы вшу связан от иудей и приведен к Понтийскому Пилату игемону, иже ни единыя в Тебе вины обрете, спасению нашему виновне, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе! Тако мя во всей жизни сей сохрани, да в час смерти моея ни единые вины обрящет во мне враг и супостат души моея, молюся Ти.
От Пилата веден ко городу Ироду, иже аще Тя от многаго времене видети желаше, обаче юродив и нерадив сый, Тебе, предвечную и несозданную Мудрость, несмысленна вменяя, уничижи и поругався облече Тя в ризу светлу; слава Тебе, Господи Иисусе Христе, Боже мой, слава Тебе! От поругания невидимых враг соблюди и в ризу нетления по смерти моей облещи мя, молюся Ти!
Ирод посрамленна возврати Тя паки к малодушному Пилату, к нему же веден сый, многая ударения и озлобления мене ради в том пути пострадавый; слава Тебе, Господи Иисусе Христе, Боже мой, слава Тебе! Пути моя направи ко свету заповедей Твоих, молюся Ти.
От Пилата изведен сый и к столпу приведен, идеже Сам ризы Своя с Себе снем, столп же объем самохотне, неповинный руками и чистый сердцем, руце Свои пресвятыя к столпу в привязание приложил еси, хотя человеческое естество разрешити и свободити от рук вражиих! Руками же свирепых воинов зело сильно связан и к столпу привязан, терновыми розгами остистыми, остроузловатыми бичьми и уздами железными гаковатыми толь немилостивно бием, у столпа стоя, по пресвятом Теле Своем приял еси ударения, и паки по техже язвах люте бием, раны претерпел еси, яко Божественное Тело Твое от костей отбиено висяше, аки черныя пухвы; Кровь же животворящая преизобильно истекаше. Ты же от столпа разрешен и зело от болезни разслаблен, пал еси на землю и, на земли в Крови Своей лежа, от толиких ран и болезней умрети по естеству принужден был еси; но Божество бесстрастно пребысть, бытие всей твари даруя. Слава Тебе, Господи Иисусе Христе, Боже мой, слава Тебе! Тех ради бесценных и всецелебных язв Твоих вся грехи моя прости и от уязвления вражия даже до окончания моего сохрани мя, молюся Ти.
По толиких язвах и мучительствах Кровию Своею токмо, весь наг сый, одеян. Наг же сый, яко от рождения, от всех поругаем с велиим студом, пред всеми ризы Своя, особь далече от Себе поверженныя, едва жив собирая, и трясыйся от болезни и мраза, зима бо бяше, солнце и огнь в согреяние земнородным создавый, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе, слава Тебе! Сердце мое студное на добродетель согрей теплотою Пресвятаго Твоего сошедшаго во огни Духа, молюся Ти.
О столп каменный смертоносне, о землю же к смерти ударен, слава Тебе, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе! Столп крепости от лица вражия буди ми, молюся Ти.
Ногами ударен, за власы главные и за браду торган (рван) и влачим, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе, слава Тебе! Зубы геенскаго змия да не ята будет душа моя, в крове Твоем сохрани мя, молюся Ти.
Скверныма рукама богоубийственнаго рода жидовскаго, оружием и дрекольями даже до преткновения ударен в ноги и голени. За власы от земли был еси поднесен превозносимый неба и земли Царю, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, вопию Ти, слава Лебе, слава Тебе! Возвыси и вознеси ум мой, да всегда небесная помышляю и творю благоутробием Твоего человеколюбия, егоже ради страждеши.
От терноваго венца тысящу избодений претерпевый, тогда же капли Божественныя и бесценныя Крове из главы Твоея источивый; венец терновый возлагаем и низлагаем бяше на пречистую главу Твою, Главо Церкве прекрасная! Слава Тебе, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе!
По терновом венце во главу тростиями и палицами от всея крепости ударенный, и тем Твою честную главу и пресвятую глубочайше пронзоша терновыми остии, от них же остия в мозгу Твоем унзоша. Аз же унзен острым душеборных страстей тернием, тем вопию Ти: слава Тебе, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе!
На ругание от иудей, аки цареви данную трость приемый в десницу Твою, одесную Бога и Отца седяй, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе, слава Тебе! Тростию той заглади рукописание неизчетных согрешений моих, да стану одесную во славе Твоей и прославлю Тя вовеки.
Пястьми по Божественном Теле во уста и между очи, Его же очи яко пламень огненный, ударенный, Господи, по пресвятой же выи Твоей ударен, выю мою преклони, молюся Ти: укрепи мя в поклонение Тебе, нас ради преклоншему небеса и сошедшему. Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе, слава Тебе; славы Твоея небесныя не отрини мене.
Во главу и перси ударение приемый, приими мое и главы приклонение, и усердное в перси биение, якоже иногда мытарство приял еси; укрепи же мя от Твоея пресвятыя десницы, да ударение и всяку печаль, и тяготу временную благодарно понесу; вся бо Ты, елика хощеши, на пользу строиши. Слава Тебе, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе; славы Твоея Божественныя удостой мя, молюся Ти.
За нос с поруганием и зельным мучением и за уши терзан и люте узявлен, от ногу до главы несть целости, ниже образа доброты имый, терновый венец нося, в багряницу поругания одеян, второе к