Акафист Рождеству Иоанна Предтечи
Акафист составлен в честь чудесного рождения великого святого - Иоанна Предтечи у престарелых и бесплодных Захарии и Елисаветы. Поэтому акафист в честь этого события можно читать с молитвой:
- о здравии, исцелении болезней
- о даровании ребенка при бесплодии, об исцелении женских болезней
- о благополучном течении беременности и родов
- о здравии младенцев и детей
- о семейном мире, любви и взаимопонимании.
Также Иоанну Крестителю, по традиции, молятся:
- об избавлении от алкоголизма, наркомании, табакокурения, чревоугодия и других страстей и зависимостей
- о заключенных, находящихся в плену, СИЗО, тюрьме
- об исцелении болезней и травм, особенно, головы
- об исправлении своего образа жизни, покаянии
- о даровании истинной веры в Бога
- о заблудших, отпавших от веры, раскольниках, сектантах
- все мужчины и мальчики, крещенные именем святого.
- Расписание
- Чудеса
- Житие
- Акафист
Храм Благовещения Пресвятой Богородицы, город Саянск, Иркутской области
вторник , в 17:00 (по Москве)
вторник , в 17:00 (по Москве)
Святой Пророк, Предтеча и Креститель Господень Иоанн – самый необычный православный святой. Он стоит на границе Ветхого и Нового Завета. Святой Иоанн назван Предтечею, то есть “Предшественником” Господним, так как он был призван подготовить людей к приходу Спасителя.
Краткие сведения о жизни Иоанна Предтечи
Уже сами обстоятельства зачатия и рождения Крестителя Господня Иоанна связаны с чудесами. Родители его, праведные Захария и Елисавета, достигли уже глубокой старости, но не имели детей. Они долго молились об этом. И однажды, когда Захария, бывший первосвященником, совершал богослужение в храме, явился ему Архангел Гавриил и сообщил, что Елисавета зачнет и родит сына. Захария не поверил ангелу, за что был наказан молчанием. Ангел сказал: «Елисавета зачнет и родит сына, и будет имя ему Иоанн. Ты же будешь молчать пока не случится все предсказанное».
Через положенное время Елисавета родила сына. По обычаю, родственники собрались в доме, чтобы дать имя ребенку. Все предлагали назвать его именем отца, но мать говорила, что сына нужно назвать Иоанном. Тогда принесли табличку и попросили Захарию написать имя для ребенка. Тот написал: «Иоанн, имя ему», и тотчас стал снова говорить.
Во время избиения младенцев Иродом, Елисавета с Иоанном бежала в пустыню, а Захария был убит в храме за то, что не хотел сказать воинам о местонахождении сына и жены. Когда умерла праведная Елисавета, Иоанн остался жить в пустыне. А в указанный Богом момент вышел проповедовать людям о грядущем Мессии. Сам Господь Иисус Христос приходил к Иоанну принять крещение, почему тот и назван Крестителем Господним.
Святой пророк и Предтеча Иоанн закончил земной путь мученически. Ему отсекли главу по проискам Иродиады, незаконной супруги Ирода.
Что такое акафист
Практически в честь каждого святого или праздника составлен акафист. О любви православных и, в особенности, русских людей к акафистам писал митрополит Тихон (Шевкунов) в своей знаменитой книге «Несвятые святые».
Само слово акафист в переводе с греческого означает «неседален». Название произошло от того, что это молитвословие полагается петь или читать стоя. Интересно, но в греческой традиции, откуда и пришла к нам православная вера, акафиста не было. Наиболее близкий к акафисту греческий богослужебный жанр - кондак (не путать с нашими краткими кондаками праздникам).
Акафист состоит из 12 кондаков, которые заканчиваются хвалебным восклицанием «Аллилуия» и 12 икосов. Икосы состоят из нескольких фраз, начинающихся словом «радуйся» и заканчиваются припевом. Припевом заканчивается и первый кондак. Последний, 13-й кондак акафиста читается трижды, после него читают снова первый икос и кондак, а потом молитву.
В акафисте содержится краткое повествование о жизни и подвигах прославляемого святого или о событиях праздника.
Первый и самый известный акафист – это «Великий Акафист», который сейчас является акафистом Благовещению. Но обычно его знают, как просто «Акафист Пресвятой Богородице». Позднее стали составлять и другие акафисты в честь святых и праздников.
Акафист Иоанну Предтече: история создания
Авторство одного из первых акафистов Иоанну Предтече приписывается Патриарху Исидору I, известному гимнотворцу, сподвижнику преподобного Григория Паламы. Греческий текст этого акафиста без указания авторства был напечатан иеромонахом Акакием Диакрусисом в 1665 г. Текст акафиста, написанного Патриархом Исидором I Бухирасом, известен и в славянском переводе. Он входил в сборник под названием: «Икоси, подобны Акафисту, творение Святейшаго Патриарха Новаго Рима, Константина града Кир Исидора».
В «Каннонике» преподобного Кирилла Белоезерского (1407 год) также находим «Икосы, подобны Акафисту, Патриарха Исидора — Архистратигу Михаилу, Иоанну Предтече, Святителю Николаю, а также канон похвальный Пресвятой Богородице (с акафистом)».
Образцом древнейшего оригинального славянского акафиста считаются «Радости» Иоанну Предтече, написанные Франциском Скориной. Они были изданы около 1522 года в Вильне в составе «Малой подорожной книжки». За основу Скорина взял акафист, написанный Патриархом Исидором.
В 1667 году немного измененный вариант акафиста Франциска Скорины был напечатан в книге «Пречестныя акафисты всеседмичныя» издательства Киево-Печерской Лавры.
Еще один вариант акафиста Иоанну Крестителю находим в книге ««Каноны молебные» (полуустав XVI века), Московской Синодальной библиотеки.
Современный текст акафиста святому пророку, Предтече и Крестителю Господню Иоанну был утвержден Священным Синодом 19 июля 1872 года. Его автором является иеросхимонах Иероним, насельник Русского Пантелеимонова монастыря на Святой горе Афон.
Интересно, что заключительный припев этого акафиста «Радуйся великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень» практически идентичен с припевом акафиста из книги «Пречестныя акафисты всеседмичныя», который звучит: «Радуйся Иоанне Великий, Пророче, Предтече и Крестителю Господень».
В каких случаях читать нужно акафист Иоанну Предтече
Читать акафист Иоанну Крестителю можно при любых обстоятельствах, если этого просит душа. По правилам акафист нужно читать стоя, но в болезни, в путешествии и при других обстоятельствах разрешается молиться и сидя.
Читается акафист в любое время за исключением периода Великого поста, когда Церковью установлено читать только Акафист Пресвятой Богородице в Субботу Акафиста (вечером в пятницу пятой седмицы).
Святому пророку Иоанну особенно молятся в следующих случаях:
- об исцелении от головной боли и различных болезней,
- об исцелении от недуга винопития,
- о даровании видения своих грехов,
- о вразумлении заблудших и наставлении их на путь истинный,
- о даровании добродетелей воздержания и целомудрия,
- об укреплении веры.
Интересно, что память Иоанна Предтечи празднуется в православной традиции целых 7 раз:
- 23 сентября (6 октября) – Зачатие Иоанна Предтечи,
- 24 июня (7 июля) – Рождество,
- 29 августа (11 сентября) – Усекновение главы Иоанна Предтечи,
- 7 (20) января – Собор Крестителя Господня Иоанна,
- 24 февраля (8 марта) в високосном году или 24 февраля (9 марта) в невисокосном году – первое и второе Обретение главы,
- 25 мая (7 июня) – третье обретение Обретение главы Иоанна Предтечи
- и 12 (25) октября – перенесение Десницы Иоанна Предтечи с Мальты в Гатчину.
Акафист Рождеству Честного Славного Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна
Кондак 1
Избра́нный от лет древних бы́ти Предте́чею и Крести́телем Спаси́теля мира Христа Бога, Иоа́нне богохва́льне, прославля́юще просла́вльшаго тя Господа, похвальная воспису́ем ти, я́ко бо́льшему всех рожде́нных жена́ми, во плоти Ангелу, покая́ния проповеднику. Ты же, я́ко име́яй ве́лие дерзнове́ние ко Господу, от всяких бед свобожда́й и к покаянию воздвиза́й нас, любо́вию тебе зову́щих: Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Икос 1
Архангел Гаврии́л, предстоя́й пред Богом послан бысть ко иере́ю Заха́рии, егда́ той служа́ по чину чреды́ своея́, вни́де покади́ти в церковь Госпо́дню, и, предста́в одесну́ю алтаря кади́льнаго, благовествова́ше о твоем рождестве́, великий Иоанне, возвеща́я Захарии радость и веселие и я́ко мно́зи о рождестве́ твоем возрадуются. Сего́ ра́ди и мы, дивному о тебе Божию благоволе́нию чудя́щеся и ра́дующеся, со благогове́нием в похвалу тебе вопие́м:
Радуйся, Совета Божия неизрече́нного таи́нниче.
Радуйся, дивнаго смотре́ния Его исполне́ние.
Радуйся, прежде лет многих проро́чеством Исайи проявле́нный.
Радуйся, ве́стниче пред лицем Господним, древне прорече́нный.
Радуйся, предназначенный бы́ти великим пророком Вы́шняго.
Радуйся, по обетова́нию Ангела рожде́нный.
Радуйся, еще во чреве матере твоея́ Духа Свята́го испо́лненный.
Радуйся, прежде рождества твоего на великое служение извеще́нный.
Радуйся, непло́дства родителей разреше́ние.
Радуйся, иере́я Божия радость и веселие.
Радуйся, дще́ре Аароно́вы прозябе́ние.
Радуйся, плод молитвы Богодарованный.
Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Кондак 2
Видя Захария я́вльшагося ему Ангела, смути́ся, и страх нападе́ нань, и не верова словесе́м благове́стия его о рождестве твоем: егда́ же за неверие немото́ю связан бысть, удивля́шеся пресла́вному чудеси́, всем сердцем вопия́ Богу: Аллилу́иа.
Икос 2
Разум неуразумева́емый разуме́ти и́щуще лю́дие, жду́ще Захарию, чудя́хуся, уме́длившу ему в церкви; изше́дшу же ему и не могу́щу глаго́лати к ним, но то́кмо помава́ющу, разумеша вси, я́ко виде́ние ви́де в церкви. Мы же, прославля́юще дивнаго Творца чудес, Бога, вопие́м тебе такова́я:
Радуйся, благи́й виновниче безгла́сия о́тча.
Радуйся, слез ма́тере твоея́ премене́ние на радость.
Радуйся, тоя́ поношения в людех отъя́тие.
Радуйся, великое рождшим тя утеше́ние.
Радуйся, я́ко в шесты́й месяц о зача́тии твоем Пресвятая Дева Мария в Назаре́те от Ангела извести́ся.
Радуйся, я́ко о рождестве́ твоем мно́зи возвесели́шася.
Радуйся, я́ко имя благодатное от Ангела нарече́нное, получи́вый.
Радуйся, я́ко именем твоим немотствование отца твоего Заха́рии разреши́ся.
Радуйся, я́ко Имя Божие о тебе отцем твоим благослови́ся.
Радуйся, я́ко о чу́днем рождестве́ твоем страх и удивление в о́крест живущих яви́ся.
Радуйся, я́ко по всей стране Иуде́йстей о ди́внем рождестве́ твоем возвести́ся.
Радуйся, я́ко тобо́ю спасение многим в мире сем яви́ся.
Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Кондак 3
Сила Вы́шняго разреши́ непло́дство заматоре́вшия во днех своих пра́ведныя Елисаве́ты: зача́т бо тя, славный Предте́че Госпо́день, и тая́шеся месяц пять, глаго́лющи: «я́ко та́ко мне сотвори́ Господь во дни, в ня́же призре́ отъя́ти поноше́ние мое в челове́цех». Егда́ же прия́ Иму́щую во чре́ве Христа́, испо́лнися Духа Свя́та и возопи́ гласом ве́лиим: «Отку́ду мне сие́, я́ко прии́де Ма́ти Го́спода моего ко мне!» С Не́юже ра́дующися, взыва́ше Богу: Аллилу́иа.
Икос 3
Име́яй предъити́ пред Го́сподем духом и си́лою Илиино́ю, еще из чрева ма́тере твоея́ испо́лнился еси́ Ду́ха Свята́го, отоню́дуже и Пророк дивный показа́лся еси́, егда́ во утробе ма́тере твоея́ сый, взыгра́лся еси́ ра́дощами прише́ствию Ма́тере Госпо́дни. Бога бо познал еси́ носи́ма в ложесна́х Благода́тныя и Того ма́терниим гласом проповедал еси́: подоба́ше бо Боже́ственных вещей преславным быти началом. Сему у́бо благогове́йно удивля́ющеся, с ра́достию тебе вопие́м:
Радуйся, еще во утробе ма́терней предпосла́вшаго тя Господа чу́дным веселием предъяви́вый.
Радуйся, я́ко тебе ра́ди и матери твоей Елисаве́те воплоще́ние Христо́во откры́ся.
Радуйся, я́ко и та испо́лнися Ду́ха Свя́та.
Радуйся, я́ко и она преди́вная проро́чица яви́ся.
Радуйся, я́ко от нея́ Пресвята́я Дева Мария Блаже́нною в жена́х нарече́ся.
Радуйся, я́ко то́ю Она и Ма́терию Господа наименова́ся.
Радуйся, я́ко и безсе́менный плод Тоя́ Благослове́нным пронарече́ся.
Радуйся, Прему́дросте Боже́ственныя предъявле́ние.
Радуйся, святаго супру́жества благослове́ние.
Радуйся, непло́дных ложе́сн дивное прозябе́ние.
Радуйся, рождением твоим удиви́вый люди.
Радуйся, светлый Слова гла́се.
Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Кондак 4
Бу́рею сомнения смуще́нный, иере́й Заха́рия не можа́ше, по словеси́ ангельскому, проглаго́лати. Егда́ же по рождестве́ твоем, Предте́че Госпо́день, написа́ благода́тное имя твое, а́бие отверзо́шася уста́ и язык его, и глаго́лаше, благословя́ Бога, и проро́чествова, глаго́ля: «Благослове́н Господь Бог Изра́илев, я́ко посети́ и сотвори́ избавле́ние лю́дем Своим, и ты, отроча́, Пророк Вы́шняго нарече́шися, поя́ Тому: Аллилу́иа».
Икос 4
Слы́шаша о́крест живу́щий лю́дие о преславном и чу́дном рождестве́ твоем, со удивлением глаго́лаху в себе: «Что у́бо отроча́ сие́ будет?» Мы же тя, пресла́вный Предте́че Госпо́день, я́ко бо́льша всех рожденных жена́ми, достойно чту́ще, ублажаем си́це:
Радуйся, от зача́тия твоего благода́тных явле́ний испо́лненный.
Радуйся, в рождестве твоем Богом просла́вленный.
Радуйся, во младе́нчестве твоем от отца твоего Проро́ком Вы́шняго нарече́нный.
Радуйся, во о́трочестве твоем Духом Святым просвеще́нный и укрепле́нный.
Радуйся, Бога воплоти́вшегося сро́дник по плоти бы́вый.
Радуйся, от Бога высокое звание Предте́чи и Крести́теля прие́мый.
Радуйся, заре́, свет новый миру возвести́вшая.
Радуйся, звездо́, путь, веду́щий ко Христу, освети́вшая.
Радуйся, денни́це Солнца незаходи́маго.
Радуйся, свети́льниче Света неугасаемаго.
Радуйся, путь гряду́щему Христу уготовля́яй.
Радуйся, Ангела и человека в себе явля́яй.
Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Кондак 5
Богопроти́вное веле́ние беззако́ннаго детоубийцы Ирода изгна́ тя из до́му о́тча в непрохо́дную пустыню, носи́ма ма́терию, Предте́че Госпо́день, иде́же и пребыва́л еси́ до дне явления твоего ко Изра́илю, яды́й акри́ды и мед ди́вий и Богу вопия́: Аллилу́иа.
Икос 5
Ви́дяще дивное Божие о тебе промышле́ние, Иоа́нне богохва́льне, я́ко от младе́нческих пеле́н по́стническаго жития́ любитель показался еси́, отоню́дуже волею Вы́шняго послан был еси́ пропове́дати людем гряду́щее во Христе спасение. Сего́ ра́ди со удивлением и любо́вию тебе́ взыва́ем:
Радуйся, я́ко, еще младенец сы́й, царя И́рода устраши́л еси́.
Радуйся, от напра́снаго убие́ния тем десни́цею Вы́шняго сохране́нный.
Радуйся, пусты́ни шипо́к благово́нный.
Радуйся, высотою подвигов твоих всех удиви́вый.
Радуйся, пра́ваго пути верный указа́телю.
Радуйся, чистоты и целомудрия преди́вный хранителю.
Радуйся, ева́нгельскаго самоотвержения о́бразе соверше́нный.
Радуйся, мона́шествующих покро́ве и утвержде́ние.
Радуйся, богосло́вствующих умо́в просвещение.
Радуйся, гре́шным милосердия Бо́жия двери отверза́яй.
Радуйся, ка́ющимся грешником от Господа прощение подава́яй.
Радуйся, плоды́ достои́ны покая́ния твори́ти помога́яй.
Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Кондак 6
Пропове́дник славный ты, божественный Предте́че, показался еси́ в пусты́ни Иорда́нстей во дни явле́ния Христа Бога миру. Сего́ бо, Гряду́щаго к тебе, показал еси́ лю́дем, глаго́ля: «Се, А́гнец Божий, взе́мляй грехи́ мира»; Его́же мы верою позна́вше, пое́м Ему: Аллилу́иа.
Икос 6
Возсия́л еси́ свет истины, Иоа́нне богопросвеще́нне, всем явля́яй Сла́вы О́тчия Сияние, я́вльшееся пло́тски нас ради. Вопия́л бо еси́ в пусты́ни лю́дем: «Покаи́теся, прибли́жи бо ся Ца́рствие Небе́сное: сотвори́те плоды досто́йны покая́ния. Се бо гряде́т по мне, Иже крести́т вы водою и ду́хом». Сего́ ра́ди похва́льная тебе вопие́м:
Радуйся, пришествия Месси́и возвести́телю.
Радуйся, путей Госпо́дних угото́вателю.
Радуйся, ве́тхия и новыя благодати хода́таю.
Радуйся, пророков преде́ле и нача́ло апо́столов.
Радуйся, гла́се Слова благознамени́тый.
Радуйся, покаяния пропове́дниче велегла́сный.
Радуйся, многих сынов Изра́илевых ко Господу обрати́вый.
Радуйся, люди соверше́нны Го́сподеви уготовавый.
Радуйся, фарисе́ев и саддуке́ев дерзновенно обличи́вый.
Радуйся, плоды достойны покаяния твори́ти научи́вый.
Радуйся, просвещения духо́внаго указа́телю.
Радуйся, и́щущим предста́тельства твоего неусы́пный засту́пниче.
Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Кондак 7
Хотя́щу от тебе крести́тися Господу Иисусу, Иоанне богоблаже́нне, глаго́лал еси́: «Аз требую Тобою крести́тися», оба́че повину́яся, ре́кшу Тому: «Оста́ви ны́не», воздви́гл еси́ десницу твою на главу Его и, крестив не тре́бующаго очищения, вопия́л еси́: Аллилу́иа.
Икос 7
Новую подая́ благодать крести́тися изво́ливый от тебе Господь, сподо́би тя Духа прише́ствие ви́дети и глас О́тческий с Небесе́, свиде́тельствующий Его Сыновство́, слышати. Отню́дуже в Трие́х Ли́цех Единому Богу покланя́тися нас научил еси́, Его́же бре́нными прославля́юще устна́ми, в похвалу сия́ тебе приносим:
Радуйся, Тро́ическаго Богоявле́ния первый пропове́дниче.
Радуйся, в Трие́х Ли́цех Единаго Бога истинный покло́нниче.
Радуйся, Ду́ха Свята́го в виде голуби́не яснозри́телю.
Радуйся, снисхожде́ния Его от Отца на Сына свиде́телю.
Радуйся, гла́са с Небесе́ от Бога Отца слы́шателю.
Радуйся, явле́ние любве́ О́тчи к Сыну созерца́телю.
Радуйся, Сына Божия избра́нный Крести́телю.
Радуйся, воли Его святы́я исполнителю.
Радуйся, славнаго служения спасению рода человеческаго ревностный рачи́телю.
Радуйся, великаго Та́инства Креще́ния первый соверши́телю.
Радуйся, Божественныя ра́досте ве́стниче.
Радуйся, Новаго Завета первый учи́телю.
Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Кондак 8
Странное и неизрече́нное смирение воплоти́вшагося Бога Слова ви́дев, богоблаже́нне Крести́телю, Божественную Свою главу́ приклони́вша и рабское крещение прие́мша, ты и сам весь исполнился еси́ великаго смире́ния. Испроси́ у́бо боголюбе́зную добродетель сию́ и нам, одержимым го́рдостию, я́ко да от сердца смиренна вопие́м ему: Аллилу́иа.
Икос 8
Весь благода́тных дарова́ний испо́лненный, тече́ние вре́менныя жизни скончава́я, Иоанне богознамени́те, всех поучал еси́ исполнением Закона и покаянием благоугожда́ти Го́сподеви. Сего́ ра́ди благода́рственное хваление тебе, великому учителю истины, воспева́ем:
Радуйся, Закона и оправданий Господних насади́телю.
Радуйся, И́родова беззакония обличи́телю.
Радуйся, о исправлении того́ рачи́телю.
Радуйся, пра́вды ра́ди темничное заключение и у́зы претерпе́вый.
Радуйся, за истину во главу́ усеченный.
Радуйся, я́ко тело твое от учеников твоих че́стне погребе́ся.
Радуйся, я́ко Божиим смотре́нием глава твоя нетленна соблюде́ся.
Радуйся, я́ко та на утешение, освящение и цельбы́ христианом даде́ся.
Радуйся, я́ко и десни́це твоей, крестившей Господа, вернии благоче́стие покланяются.
Радуйся, я́ко от тебе мно́гая чудеса те́ми доны́не совершаются.
Радуйся, я́ко тобою ве́рнии от страстей безче́стия избавляются.
Радуйся, я́ко тобою гре́шнии к покаянию воздвиза́ются.
Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Кондак 9
Все естество ангельское удиви́ся высоте служения твоего, и Церковь благоговейно прославляет тя, я́ко друга Христа́ Бога, предше́дшаго пред Ним духом и си́лою Илиино́ю. Ревну́я бо по истине, дерзновенно обличал еси́ фарисе́ев и беззаконнаго И́рода, от него же и мученическую кончину прия́л еси́. Покланя́ющеся у́бо честне́й главе́ твоей, молимся ти: избави нас от страстей безче́стия, да чистым сердцем и усты́ поем: Аллилу́иа.
Икос 9
Вети́йство всякое земноро́дных не довле́ет достойно восхвали́ти тя, Иоанне богохва́льне: тебе бо уста́ Христова похвали́ша, вы́сша пророков и бо́льша всех рожде́нных жена́ми тя наименова́ша. Отню́дуже достойную похвалу принести тебе недоумева́юще, вопие́м ти сицева́я:
Радуйся, Церкве Христо́вы великая сла́во.
Радуйся, Ангелов предивное чудо.
Радуйся, пра́отцев радость и прославление.
Радуйся, пророков высокая похвало́.
Радуйся, апостолов богосве́тлый ве́нче.
Радуйся, святителей велеле́пая красото́.
Радуйся, мучеников в новой благодати нача́ло.
Радуйся, преподобных соверше́ние.
Радуйся, праведных удобре́ние.
Радуйся, девственников и по́стников основание.
Радуйся, всех христиан великое утешение.
Радуйся, я́ко от всех христианских родо́в имя твое прославляется.
Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Кондак 10
Спасти́ мир Прише́дшаго во плоти Христа Бога благовестил еси́ и су́щим во аде, я́коже бо денни́ца, предходящая солнцу, осветил еси́ во тьме и се́ни сме́ртней седя́щих. Отню́дуже вскоре Го́сподем изведе́н был еси́ со всеми от века праведными, поя́ Ему, я́ко Изба́вителю и Победителю смерти: Аллилу́иа.
Икос 10
Стена еси́ и прибе́жище спасительное всем, моли́твенно к тебе притека́ющим, божественный Иоанне. Сего́ ра́ди песньми похвальными ублажа́ем тя си́це:
Радуйся, мощный заступниче наш и верный от бед храни́телю.
Радуйся, злостра́ждущих от ду́хов злобы скорый помощниче и изба́вителю.
Радуйся, непло́дствующим благословение от Бога низпосыла́яй.
Радуйся, притекающих к тебе с верою от треволне́ния страстей избавля́яй.
Радуйся, во вражде су́щих скоро умиротворя́яй.
Радуйся, во всякой ну́жде и печали усердно притека́ющим к тебе скорую помощь подава́яй.
Радуйся, благотеку́щих от самообольще́ния и пре́лести изъима́яй.
Радуйся, вручающим себе твоему хода́тайству в час смертный помога́яй.
Радуйся, лю́бящих тя от воздушных мыта́рств предстательством твоим свобожда́яй.
Радуйся, почитающих славную память твою ве́чныя жизни молитвами твоими сподобля́яй.
Радуйся, нищих и вдовиц и сирот заступле́ние.
Радуйся, по Бо́зе и Богородице Христиа́ном прибежище и упова́ние.
Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Кондак 11
Пение всякое не довле́ет по достоя́нию до́блестей твоих восхвали́ти тя, Крестителю Господень. Но мы, любовию понужде́ни, дерза́ем воспевати вели́чия твоя, е́же ми́лостивно приими́ от нас, первостоя́телю у Престола Пресвятыя Троицы, и моли свободи́тися нам от вся́кия скве́рны греховныя, да чистым сердцем и устна́ми поем Богу: Аллилу́иа.
Икос 11
Светильника Света непристу́пнаго и всесветлых благода́тных дарова́ний всего исполнена тя, Иоанне богопросвеще́нне, ве́дуще, радостно приносим ти такова́я:
Радуйся, самови́дче озарившаго тя свыше Божественнаго Света.
Радуйся, светом доброде́телей твоих просла́вивый Бога.
Радуйся, Пресвятыя Троицы велеле́пую славу яви́вый.
Радуйся, правый и дивный путь к Небеси́ показа́вый.
Радуйся, и су́щим во аде Бога, я́вльшагося во пло́ти, благовести́телю.
Радуйся, душ пра́ведных, от века в преисподней держи́мых, возвесели́телю.
Радуйся, Владыки Христа Бога дру́же искренний.
Радуйся, яви́вый миру Свет истинный.
Радуйся, светоза́рное света ева́нгельского сия́ние.
Радуйся, рода христианскаго прославле́ние.
Радуйся, Совета Божия исполне́ние.
Радуйся, я́ко от восто́к солнца даже до запад хва́льно имя твое.
Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Кондак 12
Благодати тезоимени́тый Крести́телю Госпо́день и тою обогати́вся, победоно́сец преславный показался еси́: победил бо еси́ враги́ и всякую зло́бу и великое служение твое му́ченическим по́двигом запечатле́л еси́. Ны́не же, предстоя́ Престолу Царя ца́рствующих, моли́ Его дарова́ти верным победы на враги́ и во всем благопоспеше́ние, в доброде́телех же благодатное укрепление, поющим Ему: Аллилу́иа.
Икос 12
Поюще Бога, дивно в тебе просла́вльшагося, хва́лим тя, богоблаже́нне Крести́телю, я́ко и́скренняго друга Христова, прославляем вели́кия по́двиги твоя, ублажаем мученическую кончину твою и сицева́я радостно вопие́м ти:
Радуйся, вселенский апо́столе и Новаго Завета первому́чениче.
Радуйся, явлением Христа на земли́ откры́вшагося Царствия Небеснаго первый пропове́дниче.
Радуйся, язы́ков Божественное призвание предвозвести́вый.
Радуйся, безве́стная и та́йная премудрости Божия миру яви́вый.
Радуйся, божественными дея́нии плодоно́сен паче иных яви́выйся.
Радуйся, я́ко светом дел твоих просла́вися Отец Небесный.
Радуйся, я́ко о памяти твоей Церковь Христо́ву весели́ши неизрече́нно.
Радуйся, я́ко ныне вечнаго наслажда́ешися веселия изоби́льно.
Радуйся, божественными лучами Трисо́лнечнаго Света осиява́емый.
Радуйся, я́ко со безпло́тными Трисвяту́ю песнь Богу немо́лчно вопие́ши.
Радуйся, я́ко ныне, зерца́лом разре́шшимся, несре́дственне зри́ши Святую Троицу.
Ра́дуйся, вели́кий Иоанне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Кондак 13
О великий и преславный Предте́че и Крести́телю Господень Иоа́нне, приими́ от нас ныне приноси́мое тебе моле́ние и твоими богоприя́тными к Богу молитвами изба́ви нас от всякаго зла, и ве́чныя изми́ му́ки, и наследниками Царствия Небеснаго соде́лай, да вовеки поем Богу: Аллилу́иа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва
Крести́телю Христо́в, пропове́дниче покая́ния, ка́ющагося не пре́зри мене́, но совокупля́яся с во́и Небе́сными, моли́ся ко Влады́це за мене́ недосто́йнаго, уны́лаго, немощна́го и печа́льнаго, во мно́гия беды́ впа́дшаго, утружде́ннаго бу́рными по́мыслы ума́ моего́; аз бо есмь верте́п злых дел, отню́дь не име́яй конца́ грехо́вному обы́чаю; пригвожде́н бо есть ум мой земны́м ве́щем, что сотворю́, не вем, и к кому́ прибе́гну, да спасе́на бу́дет душа́ моя́? То́кмо к тебе́, святы́й Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те, я́ко тя пред Го́сподем по Богоро́дице вем бо́льша бы́ти рожде́нных всех, и́бо ты сподо́бился еси́ косну́тися верху́ Царя́ Христа́, взе́млющаго грехи́ ми́ра, А́гнца Бо́жия. Его́же моли́ за гре́шную мою́ ду́шу, да поне́ от ны́не, в пе́рвыйна́десять час, понесу́ тяготу́ благу́ю и прииму́ мзду с после́дними. Ей, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый во благода́ти му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чи́стоты учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в, тя молю́, к тебе́ прибега́ю: не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, но возста́ви мя па́дшагося мно́гими грехи́, обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием, поне́же обоего́ нача́льник еси́, креще́нием омыва́яй прароди́тельный грех, покая́нием же очища́яй коего́ждо де́ло скве́рно. Очи́сти мя, греха́ми оскверне́ннаго и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, во Ца́рствие Небе́сное. Ами́нь.
Молитва по соглашению
Господи, Иисусе Христе, Сыне Божий, Ты бо рекл еси пречистыми усты Твоими: "Аминь глаголю вам, яко аще двое от вас совещаются на земли всякой вещи, ее же аще просите, будете иметь от Отца Моего, Иже на Небесех: где же два или трое собрались во имя Мое, ту есмь Аз посреде их". Непреложны словеса Твоя, Господи, милосердие Твое безприкладно и человеколюбию Твоему несть конца. Сего ради молим Тя: даруй нам, рабам Твоим (имена), согласившимся просить Тя (просьба), исполнения нашего прошения. Но обаче не якоже мы хотим, но якоже Ты. Да будет во веки воля Твоя. Аминь.
«Благодать Родившегося от Меня и Моя с этими иконами да пребудет»
Молебен перед образом Божией МатериСделайте выбор:
«Не вы Меня избрали, а Я вас избрал» Евангелие от Иоанна, 15:16
Акафист святомуСделайте выбор: