Акафист святителю Тихону Задонскому
Святителю Тихону Воронежскому Задонскому, по традиции молятся и просят:
- о здравии, исцелении больного
- излечении тяжелых заболеваний, особенно, паралича, эпилепсии, холеры, слепоты и болезней глаз
- об избавлении от алкогольной и наркотической зависимости, от пьянства, курения и других зависимостей
- избавления от депрессии, психических заболеваний, сумасшествия, помешательства рассудком
- в унынии, отчаянии, скорби, жизненных трудностях
Святой Тихон Воронежский также является небесным покровителем и помощником всех мужчин и мальчиков, крещенных с его именем.
Святитель Тихон Задонский – один из самых почитаемых русским народом святых. При жизни он был для паствы образцом христианского смирения, терпения. Перу святого принадлежит несколько книг, до сих пор являющихся путеводителями в духовной жизни.
О чем молятся
Ему молятся об исцелении от телесных недугов и душевных болезней, об избавлении от страстей. Считается, что святитель Тихон помогает избавиться от алкоголизма, наркомании, победить уныние и гнев. Святой также помогает находящимся в нищете, так как сам происходил из очень бедной семьи и часто испытывал нужду в детстве и юности.
Во время жизни на покое в Задонске святитель нередко подвергался нападению духа уныния, но каждый раз побеждал его молитвой. Его перу принадлежит «Акафист Всемогущему Богу в нашествии печали». Поэтому святителю особенно молятся об избавлении от уныния.
Святителю Тихону можно заказать молебен с акафистом или водосвятием либо без них. Воду от молебна можно пить в течении дня, окроплять ей помещения, умывать лицо. Если нет возможности пойти в храм, можно заказать молебен онлайн или позвонив по телефону. А дома почитать акафист святому, тропарь и молитву.
Краткое житие
В 1724 году в Новогородской епархии селе Короцке в семье дьячка Савелия появился на свет мальчик Тимофей, будущий светильник Русской Православной Церкви.
Савелий умер, когда мальчик был совсем маленьким и семья, оставшаяся без кормильца, жила в крайней нищете. По этой причине мать даже хотела отдать Тимофея на воспитание соседу ямщику. Когда мальчик немного подрос, он стал наниматься к богатым односельчанам копать грядки. Питался он одним ржаным хлебом и то в весьма умеренных количествах.
В тринадцать лет отрок поступил в духовное училище при Новгородском архиерейском доме, а в 1740 году был принят в Новгородскую семинарию на казенный счет.
Тимофей проявил отличные способности к учебе и примерное поведение и по окончании семинарии его оставили в качестве преподавателя. Он вел у семинаристов греческий язык, а позже философию и риторику. В 1758 году Тимофей принял монашество с именем Тихон и вскоре был назначен префектом семинарии. В 1759 году был возведен в сан архимандрита и переведен в Тверской Желтиков монастырь. Через короткое время архимандрит Тихон был назначен ректором Тверской семинарии и настоятелем Отроча монастыря. 13 мая 1761 года состоялась его епископская хиротония с титулом епископа Кексгольма и Ладоги (викария Новгородской епархии).
В хиротонии святителя четко видно руку Божию. Дело в том, что церковное начальство планировало перевод архимандрита Тихона в Сергиев Посад. Однако из восьми кандидатов на место викария трижды вынимали его имя. А в день, когда произошло избрание архимандрита Тихона, епископ Тверской Афанасий, по промыслу Божию помянул его во время Херувимской, как епископа Тихона.
В 1763 году епископа Тихона перевели на Воронежскую кафедру. Здесь он провел четыре с половиной года. Во время своего управления епархией святитель Тихон был для паствы примером добродетельной жизни. Также он написал много душеспасительных книг.
От священнослужителей он требовал ежедневно читать святое Евангелие, совершать Таинства с благоговением.
Святитель занимался также миссионерской и просветительской деятельностью. По его инициативе в расположении войска донских казаков была открыта миссионерская комиссия для обращения раскольников. В 1765 году он открыл в Воронеже семинарию на месте бывшей славяно-латинской школы, пригласил туда преподавателей из Харькова и Киева и лично разработал учебные программы.
Святитель в процессе деятельности нередко сталкивался с непониманием невежественного народа. Управление епархией отнимало много времени и сил. В 1767 году епископ Тихон удалился на покой в Толшевский монастырь по состоянию здоровья. А спустя два года перебрался в Богородицкий Задонский монастырь. Там в затворе он написал книги, которые до сих пор являются учебниками христианской и монашеской жизни: "Правила монашеского жития" и "Наставления обратившимся от суетного мира". Сам святитель своей жизнью был примером для насельников. Он неукоснительно посещал Богослужения, сам вставал петь и читать на клиросе. Позднее он совершенно перестал служить и молился в алтаре. В келии святитель проводил время в чтении житий святых и творений святых Отцов. Он знал наизусть всю Псалтирь.
Святитель собирался после того как поправит здоровье отправиться в Новгородскую епархию. Тамошний митрополит Гавриил приглашал его в Валдайский Иверский монастырь в качестве настоятеля. Но старец Аарон передал ему через келейника, что Богоматерь не велит оставлять Задонск и святитель тут же разорвал прошение.
Обстановка в келии святого была самая простая: ложе из соломы, покрытое овчинным тулупом.
Святитель был строг к себе, но снисходителен к остальным. В пятницу накануне Лазаревой субботы (т.е. в дни Великого поста) он зашел в келию к одному схимонаху. У того в гостях был житель Ельца, а на столе стояла уха и рыба. Святитель не упрекнул их ни словом, а сказал: «Любовь превыше поста», и даже сам попробовал ухи.
За свое смирение, самоотречение и любовь к ближним святитель Тихон сподобился от Бога чудесных видений и дара видеть будущее.
Ему дважды являлась Пресвятая Богородица. Много было открыто епископу о судьбах России. Так, он предсказал победу в войне с Наполеоном.
За три года до смерти святитель просил Бога открыть ему день кончины. И рано утром услышал голос, говорящий, что это произойдет в неделю (воскресенье). В этом же году ему приснилось будто в сияющем луче есть прекрасное помещение, и он пытается туда войти, но голос остановил его, сказав, что войти туда он может через три года, а пока еще нужно потрудиться. После этого видения святитель полностью затворился в келии и только изредка принимал самых близких друзей.
За год с небольшим до смерти епископу представилось будто он находится в храме и священник вынес из алтаря младенца. Святитель поцеловал ребенка в правую щеку, а тот его ударил по левой. После этого у святого онемели левая щека и нога, что он принял с радостью и благодарением.
Почти перед кончиной святитель видел высокую и крутую гору и неизвестный голос велел ему подняться на нее. Святитель рассказывал, что сначала он испугался, но по мере восхождения ему становилось все легче, как будто другие люди поддерживали его.
Чувствуя приближение отхода в мир иной, святитель часто приступал к Божественным Тайнам.
В день Рождества Христова 1779 года он в последний раз присутствовал на Литургии.
13 августа 1783 года в воскресное утро душа святителя мирно покинула тленную оболочку и отлетела в Небесные обители.
Прославление святого состоялось также в воскресенье 13 августа 1861 года. А на следующий день при огромном стечении народа митрополит Санкт-Петербургский и Ладожский Исидор открыл его нетленные мощи, которые и доныне пребывают в Богородицком Задонском монастыре.
Акафист святителю Тихону Задонскому
Кондак 1
Избра́нный уго́дниче Христо́в, Святи́телю о́тче Ти́хоне, возсия́вый ми́рови, я́ко светоза́рное свети́ло, прославля́юще просла́вльшаго тя Го́спода, дарова́вшаго нам в тебе́ но́ваго вели́каго моли́твенника и помо́щника, ско́раго неду́гов душе́вных же и теле́сных цели́теля, похва́льное воспева́ем ти пе́ние: ты же. име́яй ве́лие дерзнове́ние к Влады́чице небесе́ и земли́, от вся́ких нас бед свобо́ди зову́щих: Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Икос 1
А́нгелов собесе́дниче и челове́ков наста́вниче, ны́не, я́ко Бо́жий служи́тель, предстоя́ с вы́шними ли́ки, Святи́телю Ти́хоне, мо́лиши о всех нас Христа́ Бо́га на́шего и к ве́дению спасе́ния ны руково́диши. Сего́ ра́ди благода́рне во умиле́нии вопие́м ти: Ра́дуйся, пречестно́е Святы́я Тро́ицы селе́ние; Ра́дуйся, чистото́ю и святы́нею А́нгелом уподобле́ние. Ра́дуйся, свети́льниче Боже́ственнаго све́та; Ра́дуйся, всесве́тлое благода́ти прия́телище. Ра́дуйся, при́сный пред Го́сподем наш засту́пниче; Ра́дуйся, те́плый пред Ним о нас моли́твенниче. Ра́дуйся, ско́рый в ну́ждах и ско́рбех су́щим помо́щниче; Ра́дуйся, до́брый душ на́ших наста́вниче. Ра́дуйся, Це́ркве правосла́вный утвержде́ние; Ра́дуйся, всея́ земли́ Росси́йския све́тлое озаре́ние. Ра́дуйся, Воро́нежския па́ствы похвало́; Ра́дуйся, оби́тели Задо́нския украше́ние. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 2
Ви́дя в творе́ниих, а́ки в зерца́ле, прему́дрость и сла́ву Творца́ вся́ческих Бо́га, к Нему́ ду́хом вы́ну возноси́лся еси́, Богому́дре: све́том же благоразу́мия твоего́ и нас озари́, да вопие́м ку́пно с тобо́ю: Аллилу́иа.
Икос 2
Ра́зум твой Боже́ственными уче́нми просвети́л еси́, Богому́дре Ти́хоне, отве́ргнув вся́ко плотско́е мудрова́ние, с ра́зумом же и во́лю повину́л еси́ Го́сподеви: тем же сосу́д чист и селе́ние Ду́ху и́стины яви́лся еси́. Сего́ ра́ди, я́ко богому́драго наста́вника, тя ублажа́юще, воспева́ем си́це: Ра́дуйся, Бо́жия прему́дрости созерца́телю и пропове́дниче; Ра́дуйся, я́ко от тле́ннаго ми́ра духо́вное сокро́вище, услажда́ющее ду́ши ве́рных, собра́л еси́. Ра́дуйся, и́стиннаго благосло́вия златослове́сный учи́телю; Ра́дуйся, я́ко уста́ Христо́вы, источа́юща словеса́ жи́зни ве́чныя, был еси́. Ра́дуйся, зако́на Бо́жия от всея́ ду́ши твое́й взыска́вый; Ра́дуйся, свиде́ний и оправда́ний Госпо́дних возжада́вый. Ра́дуйся, я́ко к небеси́ ве́дущими стезя́ми невозвра́тно шел еси́; Ра́дуйся, я́ко на высоту́ доброде́телей возше́л еси́. Ра́дуйся, я́ко мы́сленным о́ком к невече́рнему све́ту — Христо́ву вы́ну взира́л еси́; Ра́дуйся, я́ко виде́ния пренебе́снаго све́та сподо́бился еси́. Ра́дуйся, Бо́жия ра́зума испо́лненный; Ра́дуйся, благода́тию Ду́ха Свята́го приосене́нный. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 3
Си́ла Вы́шняго чуде́сно спа́се тя от напра́сныя сме́рти и я́ве показа́ тя сы́на Ца́рствия Христо́ва су́ща, Святи́телю о́тче Ти́хоне, егда́, во всю нощь пребыва́ющу ти в благомы́слии, внеза́пу небеса́ отверзо́шася и яви́ся свет неизрече́нный. И та́ко преми́рныя ра́дости испо́лнився, возопи́л еси́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 3
Име́я ве́ру несумне́нну и по́мысл чист, вся красна́я ми́ра сего́ презре́л еси́, Ти́хоне блаже́нне, и в о́бразе А́нгельстем неле́ностно послужи́л еси́ Го́споду Бо́гу: тем же, а́ки звезда́ путево́дная, све́тиши всем, хотя́щим жи́ти в преподо́бии и вопию́щим тебе́: Ра́дуйся, житию безпло́тных поревнова́вый; Ра́дуйся, по́двигом дре́вних святы́х оте́ц подража́вый. Ра́дуйся, я́ко прии́м крест, Христу́ после́довал еси́; Ра́дуйся, я́ко о́браз страсте́й Его́ в се́рдце твое́м преднаписа́л еси́. Ра́дуйся, я́ко вся ко́зни диа́вола си́лою креста́ Госпо́дня разруши́л еси́; Ра́дуйся, я́ко похоте́ния грехо́вная моли́твою и терпе́нием победи́л еси́. Ра́дуйся, я́ко угожда́л еси́ Го́споду вся́ким благоугожде́нием; Ра́дуйся, преукраше́нная хра́мино доброде́телей. Ра́дуйся, красото́ смиренному́дрия и воздержа́ния; Ра́дуйся, о́бразе кро́тости и послуша́ния. Ра́дуйся, по́стников весе́лие и и́ноков похвало́; Ра́дуйся, бо́лий в ли́ке преподо́бных. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 4
Бу́рю внутрь име́я помышле́ний, недоумева́ше раб Бо́жий, что рече́т о нем Госпо́дь, егда́ лю́дие проразумева́ху его́ досто́йна быти святи́тельства: оба́че всего́ себе́ Христу́ Бо́гу предаде́. Тому́ о всех благодаре́ние возсыла́я, зовы́й: Аллилу́иа.
Икос 4
Слы́шавше лю́дие о благопло́дных добро́тах ду́ши твоея́, Богоно́сне Ти́хоне, жела́нием вожделе́ша тя ви́дети на сте́пени святи́тельства. Егда́ же собо́р Архиере́ев недоумева́ше вда́ти тебе́ жезл па́стырства, зане́ юн был еси́, а́бие трикра́ты свы́ше свиде́тельствован еси́, я́ко досто́йный сосу́д Боже́ственныя благода́ти, вся немощна́я врачу́ющия и оскудева́ющая восполня́ющий. Тем же, дивя́щеся чу́дному промышле́нию Бо́га о тебе́, прино́сим ти сицева́я благохвале́ния: Ра́дуйся, Архиере́ю, от Самого́ Го́спода пронарече́нный; Ра́дуйся, му́жу жела́ний, пасти́ ста́до Христо́во свы́ше избра́нный. Ра́дуйся, Пастыренача́льника Иису́са благоволе́ние; Ра́дуйся, Иера́рхов украше́ние. Ра́дуйся, я́ко от у́тра жи́зни твоея́ на стражбу́ слове́снаго ста́да избра́н был еси́; Ра́дуйся, я́ко и до ве́чера жития́ твоего́ су́щия в ве́ре неле́ностно назида́л еси́. Ра́дуйся, па́стырю до́брый, я́ко гото́в был еси́ ду́шу твою́ положи́ти за о́вцы своя́; Ра́дуйся, многосве́тлый Це́ркве свети́льниче. Ра́дуйся, Апо́столов соприча́стниче; Ра́дуйся, вели́ких святи́телей сопресто́льниче. Ра́дуйся, я́ко первопресто́льнику па́ствы твоея́, Митрофа́ну освяще́нному, равноче́стен показа́лся еси́; Ра́дуйся, я́ко прее́мником твои́м ве́рный ко спасе́нию путеводи́тель соде́лался еси́. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 5
Боготе́чная звезда́ яви́лся еси́ всем христиа́ном, Святи́телю о́тче Ти́хоне: дея́нми бо и уче́нми твои́ми не то́чию во дни живота́ твоего́ до́бре назида́л еси́ па́ству твою́, но и по честне́м успе́нии твое́м всем ве́рным показу́еши пра́вы стези́ Ца́рствия Христо́ва, и науча́еши при́сно взыва́ти к Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 5
Ви́дя себе́ поста́влена на сте́пени архиере́йства, Святи́телю о́тче наш Ти́хоне, не дал еси́ сна оча́м твои́м, ниже́ ве́ждом дрема́ния, поставля́я па́стве твое́й па́стыри смы́сленны и вся лю́ди управля́я ко спасе́нию. Мы же, ве́дуще тя быти пастыренача́льника богому́дренна и строи́теля до́му Бо́жия до́бра, взыва́ем к тебе́: Ра́дуйся, кре́пкое корми́ло Христо́вы Це́ркве; Ра́дуйся, ни́вы Госпо́дни удобре́ние. Ра́дуйся, ве́рных наде́жное утвержде́ние; Ра́дуйся, неве́рных богому́дренное обличе́ние. Ра́дуйся, Христо́ва вертогра́да де́лателю неусы́пный; Ра́дуйся, душетле́нному зве́рю ста́до твое́ расхища́ти не попусти́вый. Ра́дуйся, хра́мов благоле́пия рачи́телю; Ра́дуйся, ве́рный тайн святы́х строи́телю. Ра́дуйся, я́ко стра́жей до́му Бо́жия на стражбу́ недре́мленну угото́вал еси́; Ра́дуйся, я́ко па́стырем пропове́дати благовременне и безвре́менне запове́дал еси́. Ра́дуйся, благи́й и ве́рный ра́бе Бо́жий; Ра́дуйся, я́ко вшел еси́ в ра́дость Го́спода твоего́. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 6
Пропове́дник вои́стину благоче́стия яви́лся еси́, Святи́телю о́тче наш Ти́хоне, егда́ уви́дев безсту́дное пра́зднество во гра́де твое́м, я́ко добр во́ин Христо́в, прите́кл еси́ на и́грище бесо́вское и сло́вом вразуми́л еси́ заблу́ждшия, науча́я всех взыва́ти Еди́ному И́стинному Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 6
Возсия́л еси́, я́ко звезда́ лучеза́рная, Воро́нежской па́стве, блиста́нием уче́ний твои́х озаря́я ду́ши ве́рных и разгоня́я тму нече́стия и суеве́рия. И ны́не сла́достию писа́ний твои́х насыща́еши вся а́лчущия и жа́ждущия пра́вды, и́же благода́рне и взыва́ют к тебе́: Ра́дуйся, наста́вниче всех к небеси́ направля́яй; Ра́дуйся, пропове́дниче покая́ния, заблу́ждших к исправле́нию воззыва́яй. Ра́дуйся, сла́вы Бо́жия и́стинный ревни́телю; Ра́дуйся, стра́ннаго суеве́рия потреби́телю. Ра́дуйся, я́ко душетле́нныя обы́чаи обличи́л еси́; Ра́дуйся, я́ко безсту́дное и́грище упраздни́л еси́. Ра́дуйся, и́мже сатана́ посрами́ся; Ра́дуйся, и́мже Христо́с просла́вися. Ра́дуйся, я́ко и по сме́рти твое́й ду́ши ве́рных назида́еши в благоче́стии сла́достию писа́ний твои́х; Ра́дуйся, я́ко в них сокро́вище, драгоце́ннейшее зла́та и сребра́, нам оста́вил еси́. Ра́дуйся, златоу́сте Росси́йския Це́ркве; Ра́дуйся, па́ствы твое́й при́сное ра́дование. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 7
Хотя́й невозбра́нно возноси́тися ду́хом в го́рняя селе́ния, благоти́шие пусты́ни возлюби́л еси́, Богоно́се о́тче Ти́хоне, и та́мо всели́вся, сподо́бился еси́ ви́дети Го́спода, от ико́ны, а́ки от Голго́фы, к тебе́ гряду́ща, вопия́ к Нему́: Аллилу́иа.
Икос 7
Но́вым по́двигом духо́вным вдал еси́ себе́, Богоно́се о́тче Ти́хоне, егда́ всесоверши́тельнаго Ду́ха благода́ть призва́ тя служи́ти Го́сподеви в безмо́лвии: имы́й бо по́мысл превы́ше ми́ра, возлюби́л еси́ смире́ние глубо́кое и моли́твы непреста́нныя. Сего́ ра́ди и кре́пость духо́вную подаде́ тебе́ Подвигополо́жник Христо́с и сподо́би тя виде́ний благода́тных, да и мы, ве́дуще такова́я, ублажа́ем тя: Ра́дуйся, люби́телю безмо́лвия, ду́хом твои́м в вы́шних обита́вый; Ра́дуйся, самоотверже́ние всеце́лое показа́вый. Ра́дуйся, во бде́ниих и моли́твах неосла́бно пребыва́л еси́; Ра́дуйся, безстра́стие умерщвле́нием страсте́й твои́х стяжа́л еси́. Ра́дуйся, Го́спода распя́таго на кресте́ вы́ну пред собо́ю предзре́вый; Ра́дуйся, и теле́сныма очи́ма ви́дети Христа́ Иису́са сподо́бивыйся. Ра́дуйся, я́ко пречи́стым стопа́м Его́ поклони́лся еси́; Ра́дуйся, я́ко спаси́тельныя я́звы Его́ облобыза́л еси́. Ра́дуйся, испо́лнь весе́лия, егда́ яви́ся тебе́ Богома́терь ку́пно со Апо́столы; Ра́дуйся, я́ко в славосло́вии ликовствова́л еси́ со А́нгелы. Ра́дуйся, таи́нниче Бо́жий, еще́ на земли́ вкуси́вый небе́сных благ; Ра́дуйся, А́нгеле земны́й и челове́че небе́сный. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 8
Стра́нно и вели́ко незло́бие показа́, Преблаже́нный, егда́ еди́н бу́ий и злонра́вный уда́ри его́ в лани́ту; он же, А́гнцу Христу́ поревнова́в, до земли́ поклони́ся бию́щему, моля́ Бо́га о проще́нии ему́. Тем же дивя́щеся незло́бию его́, пое́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 8
Весь испо́лнь любве́ Христо́вы, Ти́хоне благосе́рде, ду́шу твою́ полага́л еси́ за дру́ги твоя́, и а́ки А́нгел Храни́тель прису́щ был еси́ бли́жним же и да́льным, озло́бленныя укроща́я, вражду́ющия примиря́я, и спасе́ние всем устроя́я. Сего́ ра́ди чтем святу́ю па́мять твою́ и усе́рдно вопие́м ти: Ра́дуйся, пропове́дниче любве́, е́юже Бог примири́ Себе́ челове́ки; Ра́дуйся, О́тче благосе́рдый, взыска́вый спасе́ния мно́гих. Ра́дуйся, смире́ния и незло́бия учи́телю; Ра́дуйся, терпе́ния и миролю́бия наста́вниче. Ра́дуйся, я́ко за пра́вду претерпе́л еси́ зауше́ние; Ра́дуйся, я́ко за враги́ твоя́ умоля́л еси́ Го́спода. Ра́дуйся, его́же любо́вь победи́ вся́ку вражду́; Ра́дуйся, его́же незло́бие покори́ бу́яя сердца́. Ра́дуйся, миротво́рче благослове́нный; Ра́дуйся, мзду миротво́рцев насле́дивый. Ра́дуйся, научи́вый за́поведем Христо́вым и сотвори́вый я; Ра́дуйся, вели́кий в Ца́рствии Небе́снем. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 9
Всем был еси́ вся, я́коже и святы́й Па́вел, да вся́ко не́кия спасе́ши, Богому́дре: сразсужда́я бо немощно́му естеству́ челове́ческому, не укори́л еси́ бра́та твоего́, неподоба́ющия посту́ сне́ди яду́ща, но а́бие се́дши ку́пно с дру́гом его́, от трапе́зы тоя́ ма́ло вкуси́л еси́. Помина́юще у́бо таково́е благоснисхожде́ние твое́, вопие́м к просла́вльшемуся в тебе́ человеколю́бцу Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 9
Вети́и многовеща́нныя не возмо́гут по достоя́нию изрещи́ твои́х благодея́ний мно́жество, Святи́телю о́тче Ти́хоне: щедрода́тельная бо десни́ца твоя́ всю́ду досяза́ше. Мы же, благосе́рдию твоему́ подража́ти хотя́ще, во удивле́нии взыва́ем к тебе́: Ра́дуйся, лучу́ любве́ Бо́жия; Ра́дуйся, сокро́вище милосе́рдия Спа́сова неистощи́мое. Ра́дуйся, бли́жния твоя́ па́че себе́ возлюби́вый; Ра́дуйся, в ме́ньших бра́тиях твои́х самого́ Христа́ ви́девый. Ра́дуйся, я́ко ни́щия помина́я, хлеб твой слеза́ми ороша́л еси́; Ра́дуйся, я́ко питие́ твое́ пла́чем о них растворя́л еси́. Ра́дуйся, я́ко име́ния твоя́ неиму́щим расточа́л еси́; Ра́дуйся, я́ко щедрода́тельная десни́ца твоя́ николи́же оскуде́. Ра́дуйся, я́ко больны́я и в темни́це заключе́нныя посеща́л еси́; Ра́дуйся, я́ко ну́жды бе́дных предваря́л еси́. Ра́дуйся, сло́вом и приме́ром затворе́нныя на благосты́ню сердца́ отверза́вый; Ра́дуйся, ми́лостивых блаже́нство от Го́спода стяжа́вый. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 10
Спасти́ся всем хотя́й преблаги́й Госпо́дь яви́ тя, Святи́телю о́тче наш Ти́хоне, о́браз жития́ праведнаго: кто бо не умили́тся, ви́дя твое́ безме́рное ко всем благосе́рдие. Тем же ве́лию к нам ми́лость Бо́жию сла́вяще, вопие́м: Аллилу́иа.
Икос 10
Стена́ был еси́ по́мощи и заступле́ния всем безпомо́щным и напа́дствуемым, Святи́телю Ти́хоне, и милосе́рдия неистощи́мое сокро́вище. Сего́ ра́ди сла́вяще Бо́га, ди́внаго во Святы́х Свои́х, и тя ублажа́ем: Ра́дуйся, безкро́вных приста́нище; Ра́дуйся, всех безпомо́щных ско́рый помо́щниче. Ра́дуйся, си́рых пита́телю и призре́ние; Ра́дуйся, ску́дных земледе́льцев снабде́ние. Ра́дуйся, скорбя́щим прибе́жище; Ра́дуйся, печа́льным утеше́ние. Ра́дуйся, оби́димым заступле́ние; Ра́дуйся, оби́дящих вразумле́ние. Ра́дуйся, угнете́нным защи́тниче; Ра́дуйся, си́льным ми́ра сего́ небоя́зненный Суда́ Бо́жия провозве́стниче. Ра́дуйся, я́ко за пра́вду претерпе́л еси́ ско́рби; Ра́дуйся, я́ко стяжа́л еси́ блаже́нство гони́мых ра́ди пра́вды. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 11
Пе́ние у гро́ба твоего́ уго́дниче Бо́жий, Святи́телю о́тче Ти́хоне, не умолче́ от дне блаже́ннаго успе́ния до дне све́тлаго прославле́ния твоего́: мно́зи бо ве́даху тя Богоно́сна и равноа́нгельна су́ща. Ны́не же вся Росси́йская земля́ благода́рно вопие́т просла́вльшему тя Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 11
Свети́ло быв, вся концы́ земли́ Росси́йския озари́л еси́, Святи́телю приснопа́мятне. Егда́ же приспе́ вре́мя отше́ствия твоего́, Боже́ственнии А́нгели прия́ша святу́ю ду́шу твою́ и в небе́сныя оби́тели вознесо́ша; те́ло же твое́ честно́е Тро́ица вседе́тельная соде́ла нетле́нно и исто́чник чуде́с показа́ на утвержде́ние правосла́вныя ве́ры, на обличе́ние же неве́рия и суеве́рия. Тем же, помина́юще блаже́нное успе́ние и ве́лие твое́ на небеси́ и на земли́ прославле́ние, с ра́достию прино́сим ти благохвале́ния сия́: Ра́дуйся, вели́кий уго́дниче Бо́жий, тече́ние благоче́стне сконча́вый; Ра́дуйся, ве́ру, наде́жду и любы́ до конца́ сохрани́вый. Ра́дуйся, по труде́х стра́нствия земна́го сла́дце в селе́ниих небе́сных почи́вый; Ра́дуйся, я́ко смерть прия́вый, тле́ния же не позна́вый. Ра́дуйся, со Христо́м, Его́же возлюби́л еси́, на ве́ки соедини́выйся; Ра́дуйся, Ца́рствия Небе́снаго и сла́вы ве́чныя насле́дниче. Ра́дуйся, я́ко нетле́нием моще́й твои́х спаси́тельную си́лу воскресе́ния Христо́ва явля́еши; Ра́дуйся, я́ко о́ным зарю́ общаго воскресе́ния нам показу́еши. Ра́дуйся, и́стины правосла́вия несомне́нное увере́ние; Ра́дуйся, в Це́ркви прису́щия благода́ти нело́жное извеще́ние. Ра́дуйся, земна́го оте́чества твоего́ но́вое свети́ло и утвержде́ние; Ра́дуйся, ца́рства правосла́внаго покро́ве и защи́щение. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 12
Благода́ть чуде́с многообра́зных, всели́вся в небеси́, прия́л еси́ от Го́спода, преблаже́нне Ти́хоне. Сего́ ра́ди подае́ши исцеле́ния всем, притека́ющим к тебе́ с ве́рою. Мы же, дивя́щеся в тебе́ всемогу́ществу и бла́гости Бо́га, вопие́м Ему́: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́ще ди́вное прославле́ние свята́го телесе́ твоего́, ви́дим тя, Богоблаже́нне Святи́телю Ти́хоне, при́сно зде источа́юща пото́ки чуде́с, и в удивле́нии восхваля́юще тя, зове́м: Ра́дуйся, живоно́сный исто́чниче, благода́ть исцеле́ний излива́ющий нам от всечестны́я ра́ки твоея́; Ра́дуйся, всех одержи́мых неду́ги непосты́дное прибе́жище. Ра́дуйся, слепы́х прозре́ние; Ра́дуйся, немы́х я́сное глаго́лание. Ра́дуйся, я́ко от одра́ разсла́бленныя воздвиза́еши; Ра́дуйся, я́ко стужа́емыя от бесо́в свобожда́еши. Ра́дуйся, сухору́кия и сля́ченныя к де́ланию исправля́яй; Ра́дуйся, хромы́м и нича́щим хожде́ние подава́яй. Ра́дуйся, теле́с на́ших благосострада́тельный врачу́ и хране́ние; Ра́дуйся, и душ на́ших к Ца́рствию Небе́сному возведе́ние. Ра́дуйся, ему́же сора́дуются А́нгели и о не́мже веселя́тся челове́цы; Ра́дуйся, и́мже Бог ди́вен во Святы́х Свои́х явля́ется. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 13
О вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче, Святи́телю Христо́в о́тче Ти́хоне, приими́ сие́ похва́льное пе́ние от нас недосто́йных во умиле́нии тебе́ приноси́мое, и твои́м те́плым предста́тельством у престо́ла Бо́жия испроси́ нам утвержде́ние в ве́ре и до́брых де́лех, избавле́ние от всех бед и напа́стей в жи́зни сей, в сме́ртнем же успе́нии на́шем благу́ю наде́жду спасе́ния, да сподо́бимся в ра́дости ве́чней воспева́ти ди́вному во Святы́х Бо́гу: Аллилу́иа.
(Этот кондак читается трижды)
Икос 1
А́нгелов собесе́дниче и челове́ков наста́вниче, ны́не, я́ко Бо́жий служи́тель, предстоя́ с вы́шними ли́ки, Святи́телю Ти́хоне, мо́лиши о всех нас Христа́ Бо́га на́шего и к ве́дению спасе́ния ны руково́диши. Сего́ ра́ди благода́рне во умиле́нии вопие́м ти: Ра́дуйся, пречестно́е Святы́я Тро́ицы селе́ние; Ра́дуйся, чистото́ю и святы́нею А́нгелом уподобле́ние. Ра́дуйся, свети́льниче Боже́ственнаго све́та; Ра́дуйся, всесве́тлое благода́ти прия́телище. Ра́дуйся, при́сный пред Го́сподем наш засту́пниче; Ра́дуйся, те́плый пред Ним о нас моли́твенниче. Ра́дуйся, ско́рый в ну́ждах и ско́рбех су́щим помо́щниче; Ра́дуйся, до́брый душ на́ших наста́вниче. Ра́дуйся, Це́ркве правосла́вный утвержде́ние; Ра́дуйся, всея́ земли́ Росси́йския све́тлое озаре́ние. Ра́дуйся, Воро́нежския па́ствы похвало́; Ра́дуйся, оби́тели Задо́нския украше́ние. Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Кондак 1
Избра́нный уго́дниче Христо́в, Святи́телю о́тче Ти́хоне, возсия́вый ми́рови, я́ко светоза́рное свети́ло, прославля́юще просла́вльшаго тя Го́спода, дарова́вшаго нам в тебе́ но́ваго вели́каго моли́твенника и помо́щника, ско́раго неду́гов душе́вных же и теле́сных цели́теля, похва́льное воспева́ем ти пе́ние: ты же. име́яй ве́лие дерзнове́ние к Влады́чице небесе́ и земли́, от вся́ких нас бед свобо́ди зову́щих: Ра́дуйся, Ти́хоне, вели́кий и пресла́вный Чудотво́рче.
Моли́тва первая
О, вели́кий Уго́дниче Бо́жий и пресла́вный Чудотво́рче, Святи́телю о́тче наш Ти́хоне! Со умиле́нием прекло́нше коле́на и припа́дая к ра́це честны́х и многоцеле́бных моще́й твои́х, хва́лим, сла́вим и велича́ем просла́вльшаго тя Бо́га, и нам недосто́йным показа́вшаго в тебе́ ве́лию ми́лость, и всеусердно, ве́рою и любо́вию чту́щий святу́ю па́мять твою́, мо́лим тя: принеси́ моли́тву на́шу к вся содержа́щему и спаса́ющему человеколю́бцу Го́споду, Ему́же ты ны́не с ли́ки А́нгел и со все́ми Святы́ми предстоиши, да утверди́т во святе́й Свое́й правосла́вной Це́ркви живы́й дух пра́выя ве́ры и благоче́стия, да вси чле́ны ея́, чи́стии от суему́дрия и суеве́рия, ду́хом и и́стиною покланя́ются Ему́ и усе́рдно пеку́тся о соблюде́нии Его́ за́поведей, па́стырем ея́ да даст святу́ю ре́вность попече́ния о спасе́нии вве́ренных им люде́й — пра́во ве́рующия соблюда́ти, сла́бый и немощны́я в ве́ре укрепля́ти, неве́дущия наставля́ти, проти́вныя облича́ти. И па́ки припа́дающе, с упова́нием, я́коже ча́да отца́ нам су́ща, мо́лим тя, Святи́телю Ти́хоне, ве́руем бо, я́ко ты, на небесе́х живы́й, лю́биши ны то́ю же любо́вию, е́юже вся бли́жняя твоя́ возлюби́л еси́, внегда́ пребыва́ти тебе́ на земли́, испроси́ у всеми́лостиваго Го́спода и всем нам пода́ти дар коему́ждо благопотре́бен и вся, я́же к животу́ временному и ве́чному поле́зная, ми́ра умире́ние, градо́в на́ших утвержде́ние, земли́ плодоно́сие, от гла́да и па́губы избавле́ние, от наше́ствия иноплеме́нных сохране́ние, скорбя́щим утеше́ние, неду́гующим исцеле́ние, па́дшим возстановле́ние, заблужда́ющим на путь и́стины возвраще́ние, подвиза́ющимся в де́лех благи́х укрепле́ние, благоде́лающим преспеяние, роди́телем благослове́ние, ча́дом в стра́се Госпо́днем воспита́ние и науче́ние, наста́вником ве́дение и благоче́стие, неве́дущим вразумле́ние, си́рым, неиму́щим и убо́гим по́мощь и заступле́ние, отходя́щим от сего́ вре́меннаго жития́ к ве́чному благо́е уготовле́ние и напу́тствование, отше́дшим блаже́нное упокое́ние. Сих всех, наипа́че, проси́ нам, Свя́тче Ти́хоне, у Щедрода́вца Бо́га, я́ко имы́й ве́лие к Нему́ дерзнове́ние: тебе́ бо стяжа́хом при́снаго засту́пника и теплаго моли́твенника о нас пред Го́сподем, Ему́же подоба́ет всякая сла́ва, честь и поклонение. Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Моли́тва вторая
О всехва́льный Святи́телю и Уго́дниче Христо́в, о́тче наш Ти́хоне! А́нгельски пожи́в на земли́, ты я́ко А́нгел благи́й яви́лся еси́ и в ди́внем твое́м прославле́нии. Ве́руем от всея́ ду́ши и помышле́ния, я́ко ты, благосе́рдый наш помо́щниче и моли́твенниче, твои́ми нело́жными хода́тайствы и благода́тию, оби́льно дарова́нною тебе́ от Го́спода, при́сно спосо́бствуещи на́шему спасе́нию. Приими́ у́бо, ублажа́емый Уго́дниче Христо́в, и в час сей на́ша недосто́йная моле́ния: свобо́ди ны твои́м заступле́нием от облега́ющаго нас суесло́вия и суему́дрия, неправове́рия и злове́рия челове́ческаго. Потщи́ся, ско́рый о нас предста́телю, благоприя́тным твои́м хода́тайством умоли́ти Го́спода, да приба́вит Своя́ вели́кия и бога́тыя ми́лости на нас гре́шных и недосто́йных рабе́х Свои́х, да уврачу́ет Свое́ю благода́тию неисце́льныя я́звы и стру́пы растле́нных душ и теле́с на́ших, да раствори́т окамене́лая сердца́ на́ша слеза́ми умиле́ния и сокруше́ния о премно́гих согреше́ниих на́ших и да изба́вит ны ве́чных мук и огня́ гее́нскаго; всем же ве́рным лю́дем Свои́м да да́рует в ны́нешнем веце мир и тишину́, здра́вие и спасе́ние и во всем благо́е поспеше́ние, да та́ко, ти́хое и безмо́лвное житие́ пожи́вше во вся́ком благоче́стии и чистоте́, сподо́бимся со А́нгелы и со все́ми Святы́ми сла́вити и воспева́ти всесвято́е и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.
Моли́тва третья
О святи́телю, о́тче наш Ти́хоне! Услы́ши нас и потщи́ся благоприя́тным твои́м хода́тайством умоли́ти Го́спода, да проба́вит Своя́ вели́кия и бога́тыя ми́лости на нас, гре́шных и недосто́йных рабе́х Свои́х (имена́), да уврачу́ет Свое́ю благода́тию неисце́льныя я́звы и стру́пы растле́нных душ и теле́с на́ших, да раствори́т окамене́лая сердца́ на́ша слеза́ми умиле́ния и сокруше́ния о премно́гих согреше́ниях на́ших и да изба́вит ны от ве́чных мук и огня́ гее́нскаго, да да́рует в ны́нешнем веце мир и тишину́, здра́вие и спасе́ние, да та́ко сподо́бимся, со А́нгелы и со все́ми святы́ми, сла́вити и воспева́ти всесвято́е и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в.
Моли́тва четвертая
О вели́кий уго́дниче Бо́жий и пресла́вный чудотво́рче святи́телю о́тче наш Ти́хоне! Со умиле́нием припа́дающе к иконе твое́й, мо́лим тя: принеси́ моли́тву на́шу к человеколю́бцу Го́споду, да да́рует же с долгоде́нствием душе́вное же и теле́сное здра́вие раба́м Бо́жиим (имена́) и прихо́жанам свята́го хра́ма сего́, да проба́вит Своя́ вели́кия и бога́тыя ми́лости на нас, гре́шных и недосто́йных рабе́х Свои́х, да раствори́т окамене́лыя сердца́ на́ша слеза́ми умиле́ния и сокруше́ния о премно́гих согреше́ниях на́ших и да изба́вит ны от ве́чных мук и огня́ гее́нскаго, да пое́м и сла́вим неизре́ченныя щедро́ты Человеколю́бца Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и твое́ оте́ческое заступле́ние, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Mолитва по соглашению
Господи, Иисусе Христе, Сыне Божий, Ты бо рекл еси пречистыми усты Твоими: "Аминь глаголю вам, яко аще двое от вас совещаются на земли всякой вещи, ее же аще просите, будете иметь от Отца Моего, Иже на Небесех: где же два или трое собрались во имя Мое, ту есмь Аз посреде их". Непреложны словеса Твоя, Господи, милосердие Твое безприкладно и человеколюбию Твоему несть конца. Сего ради молим Тя: даруй нам, рабам Твоим (имена), согласившимся просить Тя (просьба), исполнения нашего прошения. Но обаче не якоже мы хотим, но якоже Ты. Да будет во веки воля Твоя. Аминь.
«Благодать Родившегося от Меня и Моя с этими иконами да пребудет»
Молебен перед образом Божией МатериСделайте выбор:
«Не вы Меня избрали, а Я вас избрал» Евангелие от Иоанна, 15:16
Акафист святомуСделайте выбор: